Rädda Karlavägen i Jönköping


Gäst

/ #10

2015-08-08 13:55

Jag har skrivit under av den enkla anledning att förslaget är absurt. Ett självklart alternativ för en stad som har vuxit sig "ur kläderna", är att ringled utanför den planeras, och inte som i detta fall att man bereder för än tyngre o tätare trafik mitt i stadens lunga. Karlavägen/Dalagatan utgör ett stråk där invånarna kan promenera, ett förhållandevis lättillgängligt utrymme att röra sig i med grönska och fågelliv. Ett modernt och miljömedvetet samhälle borde se upp extra mycket med hur trafikplanering genomförs. Om politikerna önskar vinna förtroende bland dem de är valda att representera, är det utom rimligt tvivel så att vederbörliga miljöutredningar nogsamt iakttagits och samhällsmedborgarnas röster lyssnats till, reflekterats kring och respekterats - men allt detta är ju självklarheter i en väl utvecklad demokrati och behöver väl egentligen inte kommenteras...? För kommande generations hälsa och välgång ser jag det som så självklart att man från kommunens sida ställer in planerna för Torpaleden och i stället bereder för yttre ringled! ...för vem vill ha en intensivt traffikerad genomfart rakt utanför sitt boende eller välbehövliga grönområden förstörda i sin stad?
Cecilia Hallström