Ja till Kärnkraftsfritt Bottenviken och Kvarken

MonicaS

/ #159 Kampen måste fortsätta!

2014-12-05 20:05

Jag är så glad åt att min syster visade mig denna sida så jag kunde skriva under "Ja till Kärnkraftsfritt Bottenviken och Kvarken" förjag har inte veta var det kan ske och även om det är "försent"

Idag röstade Finska riksdagen för ett ja av detta vansinne och vi kan bara beklaga denna egoistiska handling och hoppas att det på NÅGOT sätt går att stoppa Finland från att genomföra det i verkligheten!

HUR kan denna egoistiska handling, om den blir genomförd rättfärdigadas där INGEN i dagens läge har löst problemet med förvaringen av dess avfall som i generationer efter generationer efter generationer efter generationer ... kommer att påverka deras framtid utan att vi kan veta dess omfattningen, för det kan ingen veta! 

Att brytningen av uran skapar konsekvenser för natur och miljö nu och i framtiden det vet vi, med säkerhet och nöjer oss med att "bara vi.." och skiter i våra barnbarnsbarnbarnbarn ... barns framtid!

Skämmes ska ni göra, framförallt den Finländska riksdagen och regering samt dess folk, som inte stoppar detta vansinne! Höj era röster och påverka er egen riksdag och regering och var inte så för***** "närsynta" i er egen önskan om mer jobb i regionen för era nuvarande levande familj och höj blicken för eran familjs framtida generationer!

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...

Facebook