Låt Filmgymnasiet fortsätta!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Filmgymnasiet fortsätta!.


Gäst

#26

2013-04-29 20:32

Men det är väll bra!
Magnus

#27 Tänk om. Tänk rätt!

2013-05-02 06:14

En unik utbildning som främjar kreativitet, filmkonsten, samarbeten och mycket mer. En utbildning med kompetenta lärare. En utbildning som lockar ungdomar, från både Gotland och fastlandet, med ett specifikt intresse läggs ner!! Hur tänkte ni beslutsfattare nu? Är allt pengarelaterat? Ser ni inte helheten, lusten och glädjen som finns hos de elever som gått, och går, på filmgymnasiet? Har ni missat vad utbildningen betyder för svensk film? Har ni missat hur viktig den är för filmintresserade? Har ni missat hur mycket det "pratas" om utbildningen, vilket rykte den har i filmbranschen? Svensk framtida film BEHÖVER filmgymnasiet, och jag tror Gotland också gör det. Tänk om. Tänk rätt!

Gäst

#28

2013-05-02 07:34

Låt Sverige fortsätta att utvecklas inom filmskapande!
Johan Filmare

#29 Ett bra varumärke slänger man inte bort!

2013-05-02 13:15

Borde man inte ta till vara, och vårda, ett bra varumärke? Raukar och ringmuren i all ära, men en angelägenhet som fyller en annan funktion än turismen borde väl vara mer viktig än som ni visar med detta beslut. Jag förstår inte! Det pratas om Filmgymnasiet, om Sveriges enda spetsutbildning på gymnasial nivå. Det som sägs är bra! Mycket bra, på flera plan. Släng inte en bra utbildning och ett varumärke av denna dignitet i sjön!
Martin

#30 Jag blir så jävla trött!

2013-05-16 10:36

Om det nödvändigtvis ska sparas in på ungdomar, på kreativitet, på glädje osv så måste det väl finnas något annat än filmgymnasiet som kan läggas ner/sparas på? VARFÖR väljer man att göra detta på en utbildning som lockar ungdomar från både ön och fastlandet, som marknadsför ön, som bidrar till inflyttning, som har ovanligt bra lärarkår, som har nöjda elever mm? Jag förstår inte hur det tänks, OM det tänks... Tråkigt och synnerligen dumt!

Gäst

#31

2013-05-16 17:58

Dagens musik- och filmkultur degenereras och fördummas. Denna skola kan utbilda de människor vi behöver för att vända trenden!