Låt Lisa komma hem!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Lisa komma hem!.


Gäst

#601

2013-08-26 06:09

Finner inga ord för dessa inkompetenta socialfolk. De lever i en bubbla som inte är verklig. Lisa tänker på dig dag och natt. Det här ska vi fixa.... TILLSAMMANS ÄR VI STARKA

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-08-26 06:11


Delph

#603

2013-08-26 06:12

Handlar detta om ett svenskt fall???
Ett så grovt rättsöverfall kan inte förekomma i vårt annars så fina land där vi är världsbäst på att värna om våra små.
Skyddet för de små saknar motstycke i resten av världen, hur kan då detta ens få ett övervägande, av en socialtjänst dessutom!!!
det är ju socialtjänsten som ska agera skyddsnät för just dessa barn!
Botkyrka kommun ni måste i vart fall överväga möjligheten att gå igenom detta fall igen!!!
kan inte påstå att man känner sig som en stolt svensk i detta fall.
mina sista soldagar denna sommar är inte värst soliga längre!!!
Du finns i våra tankar lilla Lisa!!!!

/Roger Karlsson Grums

Gäst

#604

2013-08-26 06:12

Sunt förnuft saknas hos dessa byråkrater

Gäst

#605

2013-08-26 06:13

Själv upplevt detta med tvångsflytt, min son tvingades flytta till sin far fast dessa två inte hade någon kontakt tidigare och anledningen var en djup vårdnadstvist där sonen inte ville träffa sin far och faren gjorde inget för att "locka" pojken till att ens vilja vara med sin far iallafall ett par timmar i veckan för att få till en relation.
Så jag kan utan problem sätta mej in i hur mor-föräldrarna känner och mår.
Så här får man inte göra mot barn för detta strider helt emot FNs konvention om barnets rättigheter, eller barnkonventionen som den också kallas och denna har vår Sociala regering skrivit under men skrämmande är det att den inte efterföljs i sådna viktiga fall som här.
Önskar Lisa och hennes anhöriga att hon snart får komma hem till sin trygghet och till dom som älskar henne.
// Lotta, Skåne

Gäst

#606

2013-08-26 06:14

Jättebra att övertramp av socialtjänsten kommer till allmänhetens kännedom. Ofattbart hur man kan behandla ett litet oskyldigt barn på detta sätt.
Ledningen för socialtjänsten i Botkyrka tänk efter vad ni gör o vad ni orsakar andra människor.

Gunilla förskollärare Värmland


Gäst

#607

2013-08-26 06:15

Man slutar aldrig förvånas över socialtjänstens åtgärder/insatser, framför allt när man hör talas om barnens rätt i samhållet och samarbetet med FN:s barnkonvention. Då måste man fråga sig om det verkligen är rätt man på rätt plats eftersom insatserna inte riktar sig mot barnets rättigheter utan handlar snarare om en socialsekreterares egna uppfattning om vad som är bäst för Lisa.

//heidi

 


Gäst

#608

2013-08-26 06:16

Det här är jätteviktigt att vi slår näven i bordet för såna här bedrövliga aktioner mot försvarslösa människor oavsett om man e barn eller tidig ungdom.
Jag har själv varit utsatt för liknande aktioner från det sociala, visserligen så hade jag inte upplevt det hemska som Lisa har gått igenom men psykisk & fysisk misshandel är också nåt man inte ska behöva uppleva någon gång under uppväxten.
För min del så har det kostat samhället mer än vad det hade kostat om dom hade lyssnat på mig redan från början och inte hade bestämt saker över mitt huvud utan å fråga vad jag känner.
Man måste få chansen till läkning och få tid och växa i en trygg tillvaro annars så kommer det att bli skit i slutändan.
Micke J
Östersund

Gäst

#609

2013-08-26 06:22

man blir förvånad och förbannad över vissa myndighetspersoners sätt att arbeta utan att tänka eller på annat sätt använda sin hjärna
Med vänlig hälsning
Roine <3

Gäst

#610

2013-08-26 06:55

Skriv en kommentar...Lisa behöver trygghet och värme, som hon får hos morföräldrarna. Det är en stor skam och övertramp av Botkyrka kommun att slita upp ett barns trygghet, slits upp på detta sätt från en trygg och varm och säker miljö.
Skäms på er Botkyrka Kommun!!!

Gäst

#611

2013-08-26 06:55

ännu en omänsklig behandling,skärpning!!!!!

Gäst

#612

2013-08-26 07:03

Att de inte skäms, Botkyrka kommun :( Hur kan det vara bättre för denna lilla flicka att hamna i ett jourhem istället för att vara nära sina kära morföräldrar som hon känner väl och får trygghet av. Fruktansvärt att behandla ett litet barn på detta avskyvärda sätt. Låt henne få komma hem.

Gäst

#613

2013-08-26 07:03

Hoppas att detta ärende kommer att behandlas av media i stor utsträckning där den ansvariga socialarbetaren tvingas delta för att förklara sitt agerande utan att hänvisa till sekretess. Alldeles för många grymma beslut av socialen där många fall inte kommer till allmänhetens kännedom.

Gäst

#614

2013-08-26 07:09

Det är typiskt socialen att göra så här och det är inte första gången. Vad är det för OKUNNIGA människor som jobbar med detta. Att ta ett litet barn från sina morföräldrar och placera hos främmande och okända människor är okänsligt och brist på FÖRSTÅND. Vad går man efter när man gör sådana beslut??? En manual eller?????? Jag är så upprörd över hur socialen behandlar små barn. Jag hoppas Lisa kommer tillbaka till sina morföräldrar som hon har blodsband med. Rose-Marie Nordlund

Gäst

#615

2013-08-26 07:15

låt lisa komma hem

Gäst

#616 Låt Lisa komma hem

2013-08-26 07:21

Hur tänker socialtjänsten. Deras agerande borde vara straffbart!!!!!!!!!!!!! Tyko och Birgitta Gusafsson

Gäst

#617

2013-08-26 07:21

Bra inslag i tv, klart man skriver under !!!!

Gäst

#618

2013-08-26 07:31

Hjälp Lisa!!

Gäst

#619

2013-08-26 07:44

Vem i hela värden kan tro att ett barn kan trivas bättre på ett barnhem än hemma hos sina kärleksfulla morföräldrar??!!
Vem tar sådana hemska och känslolösa beslut att rycka ett barn från dem hon älskar och de som älskar henne??!!

Gäst

#620

2013-08-26 07:51

Tänk om alla kunde tänka på barnets bästa, Lisa SKA hem..

Gäst

#621

2013-08-26 07:57

Helt självklart att skriva på..
Gäst

#622

2013-08-26 08:00

Det måste finnas fler saker som inte kommit fram, annars är det skandal.
Är ni 100% säkra på det inte finns fler anmälningar?

Om det inte är så bör Lisa få bo med mormor o morfar.
Men om det finns mer saker som ligger under sekretess så bör soc snart få uttala sig.

Gäst

#623

2013-08-26 08:09

Man blir bara så ledsen av vad som händer i vårt samhälle i dag.Stackars flicka.Vilken trygghet sociala vill våra barn ska ha.Mvh Lena

Gäst

#624

2013-08-26 08:12

Men hur onda/elaka kan myndigheter bli???

Gäst

#625

2013-08-26 08:28

Man blir ledsen av att läsa detta :(