Försvaret Förstör Vättern

I två veckor har det mullrat och dånat utifrån Vättern. Fönster som skakar och hela hus som vibrerar. Det är alltså Försvaret som använt sig av Vättern som övningsplats för sina granater.

I en insändare till MVT skriven av Alf Hultqvist nämns det att det under December månad kommer användas upp emot 70 granater per period! Detta skall ske på ett område som det just nu är fiskeförbud vid för att skydda rödingen i Vättern. Vare sig vi badar, fiskar eller på andra vis njuter av Vättern och allt den har att erbjuda kommer vi påverkas av detta.

Detta är ett miljöbrott utan dess like och är inte försvarbart under några omständigheter. Visa att du bryr dig genom att skriva under denna petition!

Insändaren finns att läsa här: http://www.mvt.se/asikter/insandare/fmv-hot-mot-rodingen-12342863.aspx

Genom att skriva under godkänner jag att Oskar överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.