Stoppa utvisningen av Farshad Amini!

Hjälp vår fina vän Farshad att få stanna i Sverige! Under en månad har vi gått bibelskolan "26 dagar" på Götabro Folkhögskola tillsammans med Farshad Amini och vi har haft förmånen att lära känna honom som den omtänksamma och positiva kille han är. Under den här tiden har vi också fått höra honom berätta sin livshistoria, en skakande berättelse som de flesta av oss har svårt att föreställa oss. När Farshad var 11 år var han tvungen att fly från sin familj i Afganistan som misshandlade honom. Sedan spenderade han några år i Iran, där han var tvungen att leva gömd, innan han till slut kom till Sverige efter en mycket påfrestande flykt via Turkiet, över Medelhavet och genom Europa. Nu hotas Farshad av utvisning till Afganistan trots att han var dödshotad redan innan han konverterade till kristendomen. Farshad som nu är 21 år drömmer om att i framtiden få studera till arkitekt eller arbeta med något IT-relaterat.

21767181_10155009703248932_1789419489_o1.jpg

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).