Bevara Hyddan

Under kommunstyrelsens mål i budgetbeskrivningen står det att ett långsiktigt mål är att "Barnets bästa ska genomsyra alla beslut som rör barn”.

Detta påtänkta beslut känns mer som prestigefyllda politiker som vill visa upp sin handlingskraft än att barnen står i fokus.

Man stänger INTE ner väl fungerande avdelningar, med HELT fantastiska pedagoger som arbetat ihop i ett arbetslag i många år och som barnen så starkt knutit an till, bara för att flytta barngruppen till en annan förskola med 10 (!) andra avdelningar.

Deras gamla, underbara lokaler ska då stå tomma och sättas i malpåse tills nya behov uppstår för att då kunna öppnas upp igen. Varför låter man inte en del av den nya byggnaden stå tom tills behovet uppstår? Det skulle bli mindre barngrupp i den tänkta storförskolan... tills behov uppstår... Men det skulle under tiden tills behov uppstått få va tryggare barn gladare pedagoger och tryggare vårdnadshavare.

Vi accepterar INTE det här förslaget om att stänga ner våra barns underbara Hyddan!

Genom att underteckna godkänner jag att Marcus Jonsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.