Behåll Pål som lärare på Skarpatorp!

En av Skarpatorps mest omtyckta och populära lärare - Pål Tyrenius - tvingas nu sluta för att ledningen prioriterar legitimerade lärare. Vi vill att skolans ledning omvärderar och BEHÅLLER Pål på skolan!

Vi som skriver under detta förstår att det finns en poäng med att ha många lärare med formell behörighet men vill samtidigt lyfta värdet av den sociala kompetens som en lärare kan ha. Att vara lärare är så mycket mer än en legitimation!

Pål Tyrenius är en uppskattad lärare i flera ämnen och har räddat så många elever från ett underkänt betyg i matematik. Han har gått långt utanför vad som krävs av en lärare för att stötta elever och är dessutom en person som många barn vänder sig till för att få stöd i andra frågor. Han kan skapa trygghet i utmanande grupper, hans lektioner är omtyckta och gör ett annars svårt ämne till något roligt!

Vi som skriver under denna namninsamling vill att ledningen på Skarpatorp omvärderar sitt beslut. Låt Pål Tyrenius stanna på skolan!

Genom att skriva på godkänner jag att Svante Tidholm kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: