NEJ till Nedläggning av skäralids restaurang i söderåsens nationalpark

Kontakta namninsamlingens skapare

uppdatering

2020-12-01 19:04:59

Hej

6350 underskrifter och massor av mail från föreningar, företag och privatpersoner har inte gett något resultat. Länsstyrelsen har inte dragit tillbaka sin uppsägning.

Det är viktigt att förtydliga att det ÄR de sittande i söderåsens nationalpark / naturum som driver denna fråga genom naturvårdsverket och det har kommit fram att den främsta anledningen är att de måste anställa mer folk för att kunna medverka i LEADER projektet "destination söderåsen" med klippan, åstorp och svalövs kommun. Detta för att de vill ha en europarc-certifierieng trots de har det allra högsta skyddet som nationalpark.

Vi tycker skattepengarna kunde användas till mycket bättre saker än kortsiktiga projekt :-( .  Det står att de vill ha del av vår lokal ibland i uppsägningen. Vi hade kunnat ge dem det om vi bara hade fått frågan. De tycker vi betalt för lite i hyra men vi har inte själva bestämt vad vi skall betala. Vi kämpar vidare...... Skicka gärna er Synpunkter skickas till registrator@naturvardsverket.se

Personalen på Skäralids restaurang

Uppdatering

2020-07-23 20:37:03

Hej alla 5748 som hitills skrivit under denna namninsamling. Vi tänkte uppdatera vad som hänt. Trots enorma påtryckningar från allmänheten, företag och föreningar backar inte länsstyrelsen (söderåsens nationalpark) och naturvårdsverket kan inte se värdet av hur restaurangen fungerar idag, då de sitter i stockholm.

Tycker ni, precis som vi, att Länsstyrelse och Naturvårdsverket har fattat hela felaktigt beslut ber vi er att skriva mail till registrator@naturvardsverket.se

och berätta!

Personalen på Skäralids Restaurang

Personalen på Skäralids restaurang

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.