Låt kulturskolan vara kulturskola...

och låt barnen från Råbergsskolan få en bättre lösning.

Sigtuna Komun har i panik bestämt sig för att flytta alla barnen från Råbergsskolan till Kulturskolans lokaler i Märsta. Ett mycket dåligt och illa övervägt beslut. Lokalerna är dåligt anpassade för "vanlig" lektionsverksamhet. T ex måste danssalarnas golv byggas över för att inte förstöras. Samtidigt har inge tillfredsställande plan presenterats för hur Kulturskolan ska lösa sin verksamhet. Att låta låg och mellanstadieelever tilbringa sina dagar i Kulturskolan är dessutom ett dåligt alternativ eftersom vettiga lokaler för Mat, elevhälsa mm saknas. Dessutom saknas vettig skolgård om vi inte vill att dessa små barn ska dra runt i Centrum under raterna. Det överilade och illa genomtänkta beslutet skickar i slutändan ett väldigt tråkigt budskap; att kultur inte är värt det minsta i Sigtuna komun.