Låt oss stanna

Wendelsbergs Folkhögskola kommer i år att bryta sina tidigare normer av att möta elever och samarbeta med densamme. Andra år har eleverna kunnat flytta ut under helgen vi slutar skolan (den 28:e maj) även detta läsår kunde vi flytta in veckoslutet innan vi började fredag- söndag när skolan börjar på måndagen. Ni kan tänka er vår chock när det tre veckor innan skolavslutning nämns på internatmöte att vi förväntas flytta ut innan kl. 17:30 den 28:e. Detta är en namninsamling som kommer lämnas till rektor samt övriga ledning för att stryka under hur många som blir påverkade, upprörda och ledsna över detta.

Genom att skriva under godkänner jag att Emma Glamhed överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.