Vi stöder nattvandrana i Höör

Foto: Nattvandrarna Höör

Jag som ungdom i Höör tycker att nattvandrarna i Höör gör ett fantastiskt förebyggande arbete. Jag vill med denna namninsamling skapa en debatt och påverka beslutsfattarna i Höör, och agera så att vi kan får ha kvar våra fantastiska nattvandrare !!

TACK PÅ FÖRHAND ALLA !!

Utdrag från Nattvandrarna Höörs Facbooksida:

Vi i nattvandrarna skulle vilja berätta för er om vår situation.
Vi har det sista ett och ett halvt året vuxit så det knakar, KUL!!! Men . . . . . det har även medfört en del problem.
Vi har helt enkelt vuxit ur vår lokal! Rekommenderat antal är 50 pers. Och vi är idag mer än 50 medlemmar. Enligt räddningstjänsten får vi inte vistas i lokalen mer än för kortare möten och för byte av ytterplagg.
Vi har oxå under samma period nått ut till och fått en härlig kontakt med... våra ungdomar, detta har lett till spontana likväl som planerade kvällar där vi bjöd på fika och umgicks i lokalen ( vilket vi nu är stoppade från ).
Vår önskan är att :
1 - få en ny lokal som dels är handikapp anpassad (så vi inte utestänger någon- varken vandrare eller ungdomar)
2 - få fixat vår nuvarande lokal (räddningstjänsten kräver nödutgång)
Vår förhoppning och önskan är att kunna finnas där för våra ungdomar som ett komplement till Allaktivitetshuset Älvkullen och diverse idrottsföreningar. Vi har en dröm om att kunna starta upp en samlingsplats med fikamöjlighet!! Någonstans där det finns vuxna som har tid att lyssna och finnas till för våra unga!!
Där även projektet: VÄGEN IN kan hålla till.
Tyvärr är det så att vi trots upprepade påstötningar inte har fått någon större respons från kommunen . . . . . . .
Vi har blivit lovade en lösning men hittills har inget hänt!!
Just nu känns det lite uppgivet!
Vi håller våra vandringar igång men mycket av orken och energin går till lokalfrågan. Såklart känns det oxå tråkigt att behöva avvisa ungdomar som vill komma ner och umgås/prata. Vi upplever att vi tyvärr tappat förtroende bland ungdomarna och vi har även tappat några av våra yngre vandrare.
Men. . . . . . . . Vi HOPPAS och TROR att detta kommer att lösa sig!!!
Vi ber om er förståelse för att det ibland är väldigt tyst från vår sida - men ni ska veta att vi kämpar på!!

_______________________________________________________________________________________________

Jag som ungdom i Höör tycker att nattvandrarna i Höör gör ett fantastiskt förebyggande arbete. Jag vill med denna namninsamling skapa en debatt och påverka beslutsfattarna i Höör, och agera så att vi får ha kvar våra fantastiska nattvandrare.  // Johan Månsson Christell

Johan Månsson Christell    Kontakta namninsamlingens skapare