Vi som vill ha belysning på Hässelbys fotbollsplaner i höst!

Detta upprop startade av fotbollsföräldrar i Hässelby som har många barn spelade i Hässelby SK men även Brommapojkarna . Uppropet gäller dock hela Stockholms Stad då det är Idrottförvaltningen som sitter på beslutet.

**********************************************

Beslutat i år är att endast bokningsbara planer i Stockholms Stad kan bli belysta om man bokar och betalar för dem. I Hässelby är det endast Hässelbygårds Bollplan som är bokningsbar och den bollplanen är bokad för organiserad träning för lag med äldre spelare.

Ej bokningsbara planer, dvs Smedshagen, Maltesholm och Hässelängen, omfattas inte av detta och pga av besparingsskäl har man beslutat att de ej ska vara upplysta efter höstlovet 2013, detta innebära att Hässelbys barn och ungdomar som spelar fotboll i antingen organiserad form alternativt spontant inte har någonstans att spela på kvällarna under november månad.

Vi är många föräldar som reagerat på detta och vill nu skapa en namninsamling där vi ber att Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning omprövar beslutet så att Hässelby SK fotboll, Brommapojkarna och inte minst spontanfobollen kan fortgå så länge det är barmark.

Vi tycker att detta är en väldigt konstig besparingsåtgärd inte minst med tanke på alla andra åtgärder som görs för att hålla barn och ungdomar sysselsatta med bra aktiviteter i både folkhälsosyfte och brottsförebyggande syfte.

Vill du som vi fotbollsföräldrar ha lyse så vi kan fortsätta bedriva organiserad fotbollsträning och spontanfotboll under resterade del av höst när det är barmark så skriv på nu!

Vi ämnar lämna in namnunderskrifterna till Hässelby-Vällingby Stadsdelsförvaltning och Idrottsförvaltningen i Stockholm och hoppas på ditt stöd.

Observera att beslutet gäller hela Stockholm! Inte bara Västerort där Hässelby ligger så skriv på även om ni är från andra delar av Stockholm.

Ni kan även läsa på facebookgruppen Hässelbys fotbollskillar och fotbolls tjejer!

Hässelbys fotbollsföräldrar    Kontakta namninsamlingens skapare