Vi som vill att VHK ska spela sina matcher i Furutorpshallen.

Jag tycker att det är dags för oss som är skattebetalare att göra vår röst hörd. Furutorpshallen har varit i behov av utbyggnad i fem års tid. Nu har det gått så långt att Vinslövs handbollsklubb tvingas spela sina matcher på annan ort. Och våra barn och ungdomar får inte spela handbollssammandrag i hallen. Detta berör inte bara handbollen utan även andra föreningar i byn, såsom BK Ore.

Med denna namninsamling vill jag kräva av våra beslutsfattare att omedelbart göra de insatser som behövs för att hallen ska vara brandsäkrad och att beslut om utbyggnad av läktare fattas i kommunfullmäktige.

Genom att skriva under godkänner jag att Jeanette Ström överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.