Vi som är MOT hastighetshöjningen genom Järlåsa

Uppsala.se har släppt en karta som visar på att hastigheten genom Järlåsa ska höjas till 60 från 50. Förut har det visats planer på att hastigheten ska sänkas till 40, vilket känns som en självklarhet då trafiksituationen är hemskt farlig, speciellt för alla barn som behöver korsa vägen till och från skolan, och det helt utan övergångsställe.

För allas säkerhet vill vi som skriver under denna namnlista stoppa höjningen, och istället sänka till 40 och då även införa ett vettigt och säkert övergångsställe, förslagsvis med rödljus eller farthinder. Det måste vara en säker övergång dels för barnen vi har i samhället med hörsel och synnedsättning, och även alla andra barn så klart.

Det borde vara en självklarhet att kunna gå säkert över en stor väg.

Skriv på, och sprid namninsamlingen till alla ni känner. Sen lämnar vi över den till beslutsfattarna och hoppas dom lyssnar på vår önskan som funnits i MÅNGA år. Trafiksäkerheten i Järlåsa har många människor i många år kämpat för att få beslutsfattare att förbättra, dessvärre utan framgång. Nu får det vara nog.

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.