Vi reagerar, agerar och bojkottar när Leos gör skillnad på barn och barn!

Denna namninsamling gäller Leos Lekland beslut kring prishöjningen under muslimska högtiden Eid Al-Fitr som infaller mellan 2-4 maj. Leos lekland har publicerat på deras hemsida att trots att högtiden infaller på vardagar, gäller helgpris. Vi reagerar på detta beslut och uttrycker vår besvikelse eftersom beslutet är diskriminerade, muslimska barn särbehandlas och ska behöva betala mer under en högtid som inte klassas som en röd dag i svenska kalendern. Beslutet om prishöjningen visa tydligt att företaget vill tjäna pengar på vissa barn, vilket är diskrimernade och felaktigt. Många flerbarnfamiljer kommer med detta beslut inte ha råd att erbjuda sina barn Eid-Firande på Leos, vilket ska vara en självklarhet. Leos har med detta beslut svikit barnen och gör tydlig skillnad på barn och barn. Detta beslut försvårar även flerbarnfamiljer från socioekonomiska utsatta områden som redan har det svårt ekonomiskt. Enligt barnkonventionen har alla barn rätt till lek, vila och fritid. Detta gäller ALLA barn. Inga barn ska diskrimineras eller särbehandlas!

Vi som skriver under denna insamling kräver att Leos ändrar detta beslut. Om beslutet inte ändras kommer vi att bojkotta Leos. Gör om, gör rätt!

Genom att underteckna godkänner jag att Hoda Selim lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.