VI KRÄVER RÄTTVISA! Backa Signe - stå upp för mobbming

AAA6C493-1EDF-4905-AAD3-E605E5DD1019.jpegTänk dig att varje dag få höra att du är ful, äckling, värdelös & att ingen gillar dig. Tänk dig att vad du än gör, hur du än beter dig så är det alltid folk som berättar för dig att du inte är tillräcklig, att du är värdelös. Detta är VARDAG för min lilla syster Signe, 13år.

Hon stiger upp varje dag hon ska till skolan stressad över att sminket måste bli perfekt, att kläderna är tillräckligt bra.. för annars kommer de kalla henne fula saker, skratta åt henne, filma & ta kort på henne.

Att göra vardagliga saker som att åka buss, gå i en skolkorridor, gå på stan har aldrig varit ett problem för Signe, förens nu. Hon får panik ångest & mår jätte dålig för hon är så trasig efter all mobbning hon dagligen får utså.

Detta är bara några få saker som hon varit med om senaste året:

De har försökt skapat konton på dejting sidor i signes namn.

Hon har blivit sparkad i magen.

Kastat ner hennes skor i toaletten.

Gömt hennes jacka.

Tryckt in henne i ett hörn.

Glåpord som Hora, äckel, tönt, smuts osv är vardagsmat för signe.

Idag 16/10 eskalerade mobbningen ännu mer och hon blev utsatt för en misshandel. Hon fick ett flertal slag,sparkar i ansiktet & magen. Så illa så hon tappade luften, samtidigt som hon blir filmad när hon ligger förnedrad & gråtandes på marken. (Detta är självklart polisanmält)

Jag ber nu ALLA som läser detta om hjälp. För tyvärr är det långt ifrån alla som sätter ner foten för detta. Skolan Signe går på gör INGENTING för att detta ska sluta, de bara vänder kinden till & på så sätt bidrar de till att detta fortsätter. För självklart fortlöper mobbningen när de aldrig blir några konsekvenser.. Vuxna männsikor, lärare, rektorer såkallade "förebilder" låter detta rinna ut i sanden för det är det enklaste & mest bekväma för dem.

Denna gången när Signe faktist blev slagen, har skolan inte ens valt att anmäla detta. Rektorn tog sig inte ens tiden att lyssna på Signe utan bad henne skriva upp händelsen på ett papper under helgen så skulle han läsa detta när mer tid finns för det var ju fredag och ledighet som tydligen prioriterades idag.. De ger eleverna ledigt i 1dag som att detta skulle få allt ogjort eller bättre..

Jag (Signes syster) & familjen kämpar och gör allt för att hon ska få någon typ av rättvisa & hjälp. Signes mamma har varit på så många möten så man tappat räkningen men utan någon vidare framgång.

Så vi ber om hjälp, skriv under denna namninsamling & stötta min trasiga lilla syster, hjälp oss att visa att fler sätter ner foten för mobbning. Visa de yngre & även vissa vuxna att detta inte är okej.. Nästa gång kanske det är din syster, kusin, kompis osv?

Jag väljer att inte gå ut med vilken skola detta är, eller namn på någon utav de inblandade för att inte hänga ut någon då det inte är tanken. Denna insamling ska bidra till positiv förändring gällande mobbning & inte mer bråk.

Genom att underteckna godkänner jag att Kontakt lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.