Vi kräver halvtimmes trafik på buss 854 så den följer pendeltågets tider

Buss 854 är Nynäshamns stadsbuss, som tar oss resenärer runt hela Nynäshamn. Det är ohållbart att den bara går en gång per timme på kvällen. Buss 854 ska också matcha pendeltågets tider, vilket den inte gör efter kl 18:30. Detta är inte förenligt med goda kommuikationer. Vi kan alla behöva t ex gå på bio, eller på restaurang eller bara åka på andra ärenden under kvällstid. Att åka pendeltåget hem på kvällen är obehagligt om man ska tvingas gå på mörka gator under en längre sträcka.

Därför ber jag Dig som är Nynäshamnsbo, att bifalla denna namninsamlig, och skriva under. Kanske det kan leda till bättre turlista på buss 854.854.jpeg

Genom att skriva under godkänner jag att Susanne Holtz överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.