Vi kräver att Sverige tar hand om sina egna i första hand.

När jag tidigare idag var inne  på socialtjänsten för att jag behövde ta en del kopior då hördhörde jag en äldre kvinna som stod vi receptionen hur hon diskuterade med den som tar emot handlingar och förstod ganska snabbt en det måste vara pga att hon hade  ett avslag på ekonomisk bistånd, och hon förstod inte varför hon inte fick hjälp eftersom hon hade lämnat in alla kvitton och underlag men handläggaren sa bara till den stackarn att hon kunde överklaga beslutet. Den äldre kvinnan lämnade socialtjänsten gråtandes helt knäckt. Det jag reagerade över och som är anledningen till jag startar denna namninsamling var att nästa i kön var ett par där kvinnan bar slöja och dom pratar tydligen inte svenska eftersom allt sas på engelska. Men jag förstår ju engelska och förstod att dom hämtade en utbetalnings avi till sig och deras 2 barn och jag hajade till när jag hör handläggaren säga, ja ni har beviljats ekonomisk bistånd utöver norm med 11376 kr för att handla kläder till er och till barnen och jag kunde verkligen begripa dom gick därifrån med ett leende på läpparna  Då tänkte jag på den äldre kvinnan som gick därifrån gråtandes nyss med ett avslag i handen att hur kan detta vara möjligt. Kvinnan som var svensk fick avslag medan paret som var nyanlända fick 11376 kr till kläder och det är säkert 5 gången i sommar jag har råkat höra detta på samma medborgar kontor. Det tycker jag verkligen inte är okej och därför startar jag denna namninsamling och hoppas många delar min uppfattning och skriver på

Dela gärna insamlingen med vänner och bekanta.