Vi kräver att politiker skapar en fungerande sjukförsäkring!

Vi har nu sen alliansregeringen ändrade på reglerna för sjukförsäkringen fortfarande en sjukförsäkring som inte fungerar.  Under alliansens tid så kastade man ut sjuka ut ur försäkringen oavsett sjukdom. Nu har vi en rödgrön regering och vi har fortfarande alldeles för tuffa regler för sjuka. Sjuka blir nekade sjukförsäkring ofta idag och F kassan kan dra in sjukpenningen / sjukersättningen för vem som helst. Med andra ord så har vi fortfarande ingen trygg och säker sjukförsäkring.

Vi som skriver på denna petition / namninsamling kräver av våra politiker / folkvalda att dom skapar, gör en sjukförsäkring som fungerar!  Förändringen bör ske så snabbt som möjligt!  Sjuka människor lider fortfarande av dagens sjukförsäkringsssystem.

När människor blir utan pengar,  utan försörjning,  vad ska sjuka människor leva av, Socialen? När inte den fungerar heller som den ska då,  ska sjuka då behöva "kastas ut på gatan"? Är det så en sk sjukförsäkring ska se ut som vi alla betalar skatt till?

Nej politiker se till att skapa en försäkring som fungerar!

Gör om och gör rätt så att sjuka människor känner trygghet och inte otrygghet!

Vi kräver en förändring, vi kräver en sjukförsäkring som fungerar!