Vi kräver att EU granskar förhållandena i Rumänska "Public Shelter" för hundar.

PSGalati3.jpg
Public Shelter för gatuhundar i Rumänien drivs med bidrag från EU. Dessa shelter är dödsläger för djuren, dom torteras, svälts ihjäl, lider av sjukdomar och till sist möter dom döden på ett vidrigt sätt. Är det så världen ska behandla levande och kännande individer?

Att EU ska stödja detta djurplågeri är både oetiskt och vidrigt, det måste bli ett stopp på detta. Att ge bidrag till länder i olika sammanhang där det behövs är givetvis en god sak men när den "goda saken" inte längre är god är det dags att se över detta.

Istället för att vara delaktig i djurplågeri borde EU istället ge bidrag till seriösa och duktiga djurräddare som gör allt för att hundarna ska få ett bra och värdigt liv i eller utanför landets gräns. Och varför inte kräva att reglerna och skötseln av dessa shelter följs för att få bidrag.

Vi som jobbar helt ideellt och offrar dagar, veckor, månader och år med att hjälpa dessa stackars djur går i motvind om EU ej ser till att det blir en stor förändring.

EU har på så vis "omedvetet" också stöttat det lagförslag som kom 2013 genom som tillät den rumänska regering att anställa människor för att döda hundar på dom mest vidriga sätten. Masslakten var då ett faktum. Som djurvän, medmänniska och förening ber vi nu er att skriva på denna petion som kommer att skickas till olika myndigheter i och utanför Sverige samt till EU.
/Bibi Noris
DRIS - Djurens röst i Sverige

Det finns nu 2 petitioner ute och vi jobbar emot samma mål. Skriv under denna eller följ länkarna till den andra huvudsaken du signerr en av dom är vi tacksamma.

Bibi Noris DRIS - Djurens röst i Sverige    Kontakta namninsamlingens skapare