Vi behöver Postnords paketservice på Härdalsbuda i Lillhärdal

Vi behöver Postnords paketservice till Härdalsbuda i Lillhärdal, Härjedalen.

Vi har 30 km till närmaste ombud, där man måste gå först ner i källarplanet, längst in i butiken, sen upp igen och genom halva butiken för att komma ut genom kassan. I dessa Coronatider är en omöjlighet att kunna hämta eller lämna paket utan att behöva möta en massa andra människor. Och i tider utan Corona så känns det väldigt långt att behöva köra 60km för att kunna hämta ut eller lämna in sitt paket. buda.jpg

I Lillhärdal finns en matbutik där vi är redo att ta emot Postnord. Där har vi en jämn ström med kunder, men det är väldigt sällan trångt. Det är generösa öppettider, och vi är redan ombud för Apoteket och Systembolaget.

Härdalsbuda har varit i kontakt med Postnord många gånger under de 2,5 år som butiken varit öppen. Men har inte fått någon respons. Vi har även skicka in namnlistor per post, utan någon respons. Nu testar vi detta och hoppas att det är mer givande och att vi i alla fall får kontakt med Postnord.

Vi som bor i Lillhärdal älskar att leva och bo på landsbygden, men tycker ändå att vi är värda den service som är möjlig att få.

Skriv under och visa ditt stöd!

Genom att skriva under godkänner jag att Mikaela Karlsson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.