Vet regeringen bäst?

Det är dags att sätta sig emot hur regeringen begränsar våra liv. Vi skall föreställa fria individer med rätt att besluta om våra egna liv men regeringen går in mer och mer och styr oss. Jag förstår att det är en svår situation världen över men borde vi inte kunna få använda vårat eget sunda förnuft och göra egna val?

Det är väldigt många just nu som drabbas hårt av regeringens beslut och vi är på väg in i en svår tid med många konkurser och arbetslösa. Restauranger, butiker, nöjesparker, kulturarbetare, fritidsanläggningar med flera möter motstånd istället för hjälp.

Om regeringen kan få igenom allt de föreslår just nu vad blir nästa steg?

-kan de låsa  in oss helt och hållet?

-Kan de stänga ner all verksamhet där vi kan slappna av och tänka på annat, där vi kan   få nya intryck och där människor kan få utlopp för sina känslor och energi?

-Kan de hindra människor från att träffas och umgås, prata och skratta?

-Kan de besluta vilka mediciner och vaccin vi ska ta?

-Vilken mat, vilken dryck, vilka kläder vi ska ha rätt till?

-Ska de få tvinga in våra barn på förskola utan att ta hänsyn till deras egna behov om   när de är redo för det?

-Är målet Totalitarism?

Vi behöver vår fria vilja och frihet att använda vårat sunda förnuft. Vi skall lyssna till våra folkvalda men vi måste också kunna säga ifrån när det inte känns bra, och just nu känns det inte bra för mig.

Hej allihopa och tack för erat engagemang.

Vill säga att denna protestlista nu är inskickad till regeringen och jag hoppas att de tar del av den.

Tack allihopa och fortsätt ifrågasätt!

Genom att underteckna godkänner jag att Stefan lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.