VÄNERSBORGS KOMMUN- ta ert ansvar för hundrastgården!

Hej alla hundägare i Vänersborg!

Efter att det framkommit att ett flertal medborgare i Vänersborgs kommun önskat åtgärder angående skräp samt högt gräs i hundrastgården på Belfragegatan men Vänersborgs kommun inte tagit sitt ansvar tänker vi starta en namninsamling att skicka in till dem. Allt vi begär är att våra fyrbenta vänner ska kunna vara säkra i hundgården och att vi som ägare inte ska behöva oroa oss över att de kan skära sig på metall eller få i sig annat material som blåst in eller först in av fåglar från återvinningen.

Det vi önskar av Vänersborgs kommun:

- Fixa högre och/eller tätare staket vid återvinningsstationen alt. flytta återvinningsstationen- det finns plats!
- Om fåglar är problemet- sätt upp en fågelskrämma.
- Rent, fint och säkert för alla besökare- tvåbenta som fyrbenta (klippa gräset, städa undan skräp etc.)

Här är svaret från Håkan Ek, Parkchef på Gatuenheten i Vänersborgs kommun: ¨Som sagt ligger det en återvinningsstation i anslutning till hundrastgården. Så vi kommer aldrig kunna garantera där eller någon annanstans att det inte ligger skräp¨.

Förslaget om tätare och högre staket svarades inte på...

Vi begär inte en garanti för att det aldrig kommer ligga skräp i och runt hundrastgården men som det är nu är det oacceptabelt! Vi begär förändring och förbättring!

Vi hoppas att ni bryr er om era vovvar lika mycket som vi och sätter deras säkerhet och välmående först och därmed skriver under namninsamlingen!

Genom att underteckna godkänner jag att Lovisa Skoglund lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.