Vakna SHL

Vi kommer vilja se förändringar inom svensk elithockey för herrar! Vi vill se följande ämnen diskuteras och allvarligt ändras om ni vill ha några besökare kvar på rinkarna/Tv:n.

*Domarna!

Deras nivå är så dålig för tillfället att något drastiskt måste till. Med så inkonsekventa bedömningar, att deras felaktigheter avgör tabellen. Ingen behöver idag svara på specifika fall. Detta vill vi se en förändring av! Vi har 3 förslag som vi vill se.

1, Minst 1 domare ska intervjuas efter varje match, för att svara på frågor om deras bedömningar.

2, Disciplinnämnden ska kunna utfärda böter/avstängning för domare som uppenbart gör fel, Vilket många idag ser att det sker.

3, Domarna dömer matchen. Mindre inflytande för måldomarna i Stockholm.

-------------------------------------------------------------------------------------

Nästa problem som behöver att diskuteras och ses över är målvakterna. Med det ni idag bestämt som ingen verkar förstå så är det ofrånkomligt att vi inom 10 års period kommer problem att exportera spelare till andra ligor. Ni gör våra svenska spelare till Assistkungar. Ingen vågar kämpa efter lösa puckar framför mål! Ni dömer bort allt med denna regel!!

*Målvakterna!

Dom ska naturligtvis skyddas, men till vilket pris? Förra säsongen samt den del som varit av denna säsong så har ett oförlåtligt stort antal godkända mål dömts bort. Även mål som enligt era regler inte borde varit godkända som blivit godkända. Ingen konsekvent bedömning mellan matcher.

Mvh: Ledsna Supportrar!