vägbulor/permanenta farthinder efter Lexevägen

Måndagen den 19 december kl 13.00 så blev våran vackra katt Alba påkörd till döds på Lexevägen, hon var världens snällaste katt, hon höll koll på barnen när de lekte i trädgården, sov med dem, följde alltid med på promenad och när barnen gick påskkärring. Hon blev bara 1,5 år och hon hade mer trafikvett än de flesta barn, trots att hon "bara" var en katt.

Någon körde på henne, vår älskade familjemedlem, och smet från platsen.

På Lexevägen är hastighetsgränsen 30km/timme, om föraren hade hållit hastigheten så är oddsen bättre att de hade sett henne, men nu är det någon som gasat igenom, som vanligt, och kört på henne som att hon inte var någonting.

Det är inte första gången och inte sista gången om inget görs! Nästa gång kanske det är ett barn som försöker rädda sin katt som är i vägen för de som bara ska igenom Lexe lite snabbt!

I en stad som Gävle, som älskar vägbulor och rondeller, varför är det omöjligt för oss att få det på våran gata?

Vi vill ha permanenta farthinder efter Lexevägen! Och vi vill ha det nu! Screenshot_20221219-180608_Instagram.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Chalene Kullberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.