Vad händer med Vaxholms Öppna Förskola?

Vaxholms Kommun har beslutat att Öppna Förskolan som nu har sin verksamhet i det röda huset vid Ullbergska Parken ska flyttas. Det nuvarande förslaget på ny lokal är undervåningen i Storstugan som också ska delas med en ungdomsverksamhet. Detta betyder att öppna förskolan skulle få ha sin verksamhet fram till kl 13, och sedan tar fritidsverksamheten över för 60st 10åringar.

Detta innebär alltså att lokalen skulle behöva städas och plockas rent på leksaker varje för och eftermiddag, med risk för att leksaker från de större barnen lämnas kvar och utgör fara för de små barnen som besöker öppna förskolan förmiddagen därpå.

Denna protestlista vill vi lämna till kommunen för att värna om de två verksamheter som skulle behöva dela på samma lokal. Vi vill att fritidsverksamheten ska kunna nyttja sina lokaler för de större barnen till fullo, liksom att Öppna Förskolan ska få fortsätta sin verksamhet med samma schema som tidigare.

Tack för ert stöd!