Utrop mot DinTur's systematiska utnyttjande av sina kunder!

Vi måste sätta STOP nu, vi kan inte längre låta bussbolag som DinTur utnyttja oss resenärer längre! Vi KRÄVER fler bussturer på landsbygden, vi KRÄVER en lösning på kontant stoppet, vi KRÄVER  månadskort på bussarna ockrandet måste få ett stopp nu! Vi västernorrlänningar har oxå rättigheter och dom skall vi utkräva nu! Följ oss på Facebook - Utrop mot DinTur's systematiskt utnyttjande av oss resenärer!  Jag vet att jag inte är ensam med mitt missnöje och kommer att kämpa för en prislista i still med: Barn/Ungdom till 21 år åker gratis så länge som dom studerar annars 16! Pensionärer skall ALLTID få åka på halva priset även om det är vinter och bussarna går som dom skall! För övriga 400kr/månaden 2 resor inom kommunen per dygn, 600kr/månaden för fritt antal resor per dag inom kommunen, 800kr/månaden för fria resor inom länet och 900kr/månaden fria resor inom länet plus stärkande Övik Umeå!  Detta är vårat mål 2016, tillsammans är det möjligt!

Kim Lee Sollgard Heimdal    Kontakta namninsamlingens skapare