Upprop mot exploateringen av Blackeberg

STOPPA EXPLOATERINGEN AV BLACKEBERG !!!

Bygget i Blackeberg går för fort. Och man bygger för stort. Spelar ingen roll om det är snyggt gjort. Vi människor tål inte hur mycket förändringar som helst på en gång.

Vi känner inte längre igen oss i kvarteren. Området har tagits i från oss. Vi blir ledsna över träd som tas ner och berghällar som sprängs. Det ständiga byggandet är en stress för alla som har sina hem här. Skogens djur flyttar. Och kommer inte tillbaka. Det är sorgligt.

Det är en kränkning mot gamla Blackeberg och dess ursprungsbebyggelse när den skuggas av nya höga hus. Förtätningen är hänsynslös och håller på att helt förvanska området. Blackeberg byggdes en gång på ett unikt natur och marknära koncept som man tycks helt ignorera.

Befolkningen i området har ökat från 7000 till 9000 på några år. Påbörjade bygget på Björnssonsgatan blir 95 bostäder. På Vinjegatan kommer snart 150 bostäder. Med islandstorgets och Blackebergsbackens alla etapper tillkommer i värsta fall ytterligare totalt 900 bostäder... (siffrorna är inte exakta )..Detta är mer än vad Blackeberg förmår.

Vi tycker att det räcker nu. Det måste bli slut på överexploateringen av Blackeberg !!

..................................................................................................................

Denna namnlista kommer att skriftligen överlämnas till stadsbyggnadskontoret i samband med samrådsförarandet gällande planerna på 420 nya bostäder utmed Blackebergsvägen och Blackebergsbacken. Allmänheten har under samrådsförfarandet möjligheter att skriftligen inkomma med synpunkter till stadsbyggnadskontoret. För det aktuella planförslaget är sista dag att inkomma med synpunkter den 15 september 2019. Vi kommer att se till att denna lista har inkommit till dess!

Ted Helgesson m fl    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Ted Helgesson m fl överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor. Vi kommer att marknadsföra denna namninsamling för personer som tittar på andra namninsamlingar på vår hemsida, men ännu inte har sett just denna.