UPP MED ONANIBILDERNA

Jag går en fotolinje på Kulturama gymnasium och gjorde som ett skolprojekt en bildserie med temat fittbärares onani. Jag fotade då fittbärare i olika situationer där de onanerar. Bilderna var inte tagna för att vara fina för andras ögon utan för att framhäva det naturliga i onani och avstigmatisera ämnet. De satt uppe på Kulturama i 24 timmar innan våran rektor beslutade att de skulle tas ner då de väckte "starka känslor". Jag tror att anledningen till att bilderna anses provocerande och väcker känslor är att fittbärares sexualitet, med fokus på onani då det är något en gör bara för sig själv, är tabubelagt. Det är något som behöver talas mer om och normaliseras. Därför borde bilderna få hängas upp på Kulturama igen och skapa den diskussion som jag anser nödvändig, istället för att ignoreras och tystas ner.

Om du håller med skriv på denna namninsamling, och skriv gärna en kommentar om varför du tycker detta är viktigt eller övriga tankar kring det.

IMG_19301.JPG

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.