Tyngre övningar till Nälsta utomhusgym!

Att kunna träna på utomhusgym är en stor tillgång för alla som av olika anledningar inte kan eller vill träna på andra gym. Det har jag verkligen haft glädje av i vår. Dock så känner jag att Nälsta utomhusgym i Vällingby tyvärr inte har tillräckligt med utmaningar, och jag vet att jag är långt ifrån ensam att tycka det.

Det finns bara en enda station som man kan lägga till extra vikt på och det är bänkpressen. Det finns ju olika sätt man kan experimentera till sig lite mer vikt om man tränar tillsammans med någon, men det är svårt när man är ensam.

Stationen med marklyft till exempel är alldeles för lätt och känns knappt vilket är jättesynd, då det annars är en rolig och viktig övning som tränar hela kroppen!

Med det här i åtanke så ville jag starta en namninsamling så att vi tillsammans kan visa att vi vill ha lite mer utmaningar till Nälsta utomhusgym! Det behöver bara handla om några extra skruvar och stockar, så kan man få i princip alla stationer att bli anpassningsbart tyngre :)

Madeleine Österberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Madeleine Österberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.