Tillåt Assistanshundar överallt

Det är e allt för ofta vi med Assistanshundar blir nekande tillträde till butiker läkarmotagöingar mm. De är inte okej. Hundarna är vårat hjälpmedel och varanar oss tex om man får lågt blodsocker, håller på att få epelpsi anfall, de gör så vi vågar oss ut i samhället, var om vi håller på att få panikattacker. De hjälpte även till att plocka upp saker när vi tappar saker om vi inte kan ta upp de själv, mm. De finns så många plan hundarna hjälper oss med.Hunden är ofta livsavgörande för oss som har den och de är avgörande om vi vågar gå till läkare, tandläkare mm. De gör så vi blir delaktiga i samhället.

Så sluta stänga oss ute. Assistanshund ska vara tillåtet över allt. Oavsett affär, läkarmottagning, sjukhus, och andra allmänna utrymmen. Låt oss också få vara en del av samhället.

Skriv på så kanske vi kan ändra på detta.

Angelica Lindesäter    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Angelica Lindesäter lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.