Taxi Söder måste vara kvar

jag vill säga imot Arbetsförmedligens vansinne som hotar ett företag som jobbar för en levande landsbyggd.

Vår existens är nu hotad.
Arbetsförmedlingen är ni till för att skapa jobb eller hålla er själva sysselsatta? Jag har sedan slutet av 70 talet levt med ett ben amputerat. Har vankat mej fram med lågavlönade jobb. Nu jobbar jag som Taxichafför och trivs otroligt mycket med detta. På grund av mitt handicap måste jag ta ledigt ibland för mina skavsår jag får på stumpen och andra problem med mitt handicap. Som alla då förstår så måste detta ersättas ekonomiskt. Arbetsförmedlingen har då gått in och ersatt min arbetsgivare med detta. Vilket han har rätt till. Allt har rullat på mycket bra under några år. Jag har varit glad åt att jag kunnat arbeta så mycket jag kunnat. Min arbetsgivare som är en mycket noggrann och ärlig person har gillat att ha mej som anställd har jag förstått. Men de som känts så himla bra tar plötsligt slut. Arbetsförmedlingen får helt plötsligt för sig att bidraget ska dras in och företaget måste betala tillbaka bidragen som företaget fått. Anledningen är att lönen till mej inte betalats på rätt sett enligt Någon tjänsteman vid Arbetsförmedlingen. Kontanthanteringen görs ofta på följande sett vid taxi. Att föraren behåller kontant pengarna som redovisas direkt på taxametern vid betalning. Och detta går till en inläsningscentral. Kontantpengarna dras då av på lönen. Allt i sin ordning. Men inte enligt Arbetsförmedlingen. Detta system godkänner företagets revisor och skatteverket. Så nu hotas företaget av konkurs. Jag och några anställda hotas nu av att stå utan jobb. Så min fråga är nu. Arbetar ni för att skapa jobb eller ta bort jobb?
Håkan Mundoman

Taxi Söder Gotland    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Taxi Söder Gotland lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.