Tänkt på barnens bästa, låt F-6 eleverna stanna på Särlaskolan!

Det är förkrossande för Norrbys barnfamiljer att förlora sin skola.

Särlaskolan är F-9 skola som ligger på Norrby med ca 440 elever. Enligt ett beslut som kommer att tas snart som innebär att flytta Särlaskolans klass F-6 till Byttorpsskolan utan föräldrars-och vårdnadshavarens vetskap kring flytten till Byttorpskolan.

Föräldrarna-och vårdnadshavarna har inte alls fått information om vad beslutet för flytten grundar sig i.

Vad ansvariga i detta kommande beslut missar att ta hänsyn till är att de hundratals elever och alla barnfamiljer som kommer tvingas hantera att deras barn går på olika skolor med längre avstånd från deras hem. Hur har de ansvariga tänkt på detta? Det handlar om bristande transparens vilket är ett allvarligt demokratiskt problem.

Vårdnadshavare måste enligt lag underrättas och det är alldeles uppenbart att kommunikationen har brustit.

Nej, det är oacceptabelt att flytta Särlaskolans F-6 till Byttorpsskolan!

Vi uppmanar Borås Stad att inse hur viktig det är att ha en skola för F-6 med gångavstånd för Norrbys barnfamiljer och lösa situationen på ett sätt som grundar sig i det som är bäst för barnen och i området.

Genom att underteckna godkänner jag att Horseed Nätverk lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.