Ta samhällsansvar Procurator Sverige AB! Dra tillbaks prishöjning på 900 % på livsnödvändigt vårdmaterial.

Vi protesterar mot att företaget Procurator Sverige AB höjer priset med 900 % på livsnödvändigt vårdmaterial, så som handsprit, skyddsutrustning, engångsmaterial mm - och på så sätt använder en nödsituation i samhället som handlar om liv och död till att öka sin egen vinst. Att i en situation där vårdpersonal nu dagligen arbetar dygnet runt och med risk för egen hälsa och liv, välja att profitera på samma resurser som just nu behövs för att ge förutsättningar för dem att rädda liv - detta är djupt omoraliskt.

Detta är en tid när vi som samhälle behöver alla tecken på sammanhållning och omsorg om vårt gemensammas väl.

Vi vill uppmana Procurator Sverige AB att omedelbart dra tillbaks sina prishöjningar och istället visa att de förstår sitt samhällsansvar och att de är en del av det livsviktiga arbetet att rädda liv.

Genom att skriva under godkänner jag att Gabriella Monti överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.