Ta bort sockerrika produkter på Hörningsnässkolan!

Skriv under om du tycker att det är helt fel att onödiga sockerprodukter serveras i skolrestauranger som exempelvis Yoggi smakyoghurt, risgrynsgröt, sockrad kanel (som enda alternativ till redan sockerrik grötsort)och obegränsad tillgång till juice erbjuds dagligen till barnen.Det ska inte finnas som alternativ för barn i skolan! Livsmedelsverket, tandvårdshälsan och Huddinge kommun talar tydligt för sockrets risker och negativa påverkan på vår hälsa och skriver att skolan ska i sån liten utsträckning som möjligt erbjuda socker. Det krävs mer utbildning för kockarna och rektorer. Riktlinjerna SKA följas.! Alla barn i Huddinge som kommer från kommunala förskolor kommer till skolan med en vana av naturella produkter dagtid! Varför då skapa en dålig vana? Det är skolans fel att de skapat detta onödiga sug när de vistas där. Att barnen får nåt annat hemma är ingen ursäkt! Låt oss börja här att inte låta det fortsätta. Låt förskolebarnen fortsätta i samma bättre vanor när de börjar skolan. Nya vanor kräver tid för redan sockervana elever, men någonstans måste ändringen ske och då får det ta tid!

Sofia Lindtrup Laura Landblom    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Sofia Lindtrup Laura Landblom lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.