systemfel

Hej!

Jag heter Ulrika Holmgren och bor med min man och 11 åriga dotter i Gästrikland, nära Dalarna.

När jag och min man sökte hjälp för ofrivillig barnlöshet så drabbades jag av omfattande vårdskador med trauma, detta eftersom läkare missade att jag har två livmödrar och i stället ställde helt fel diagnos.

Ca 9 % eller ungefär 100 000 svenskar som söker vård varje år blir vårdskadade enligt vårdförbundets hemsida. Prognosen pekar på att en miljon svenskar eller fler kommer att får vårdskador på 10 år. Sjukvården går på knäna och vårdskador ökar lavinartat. Det kan vara du eller ditt barn som skadas nästa gång! Försäkringsbolaget som utreder vårdskador ägs av landstingen och sjukvårdsregionerna. Ingen insyn finns.

Det har visat sig att jag inte fått en objektiv bedömning av mina vårdskador hos försäkringsbolaget. Jag tog chefer på försäkringsbolaget på bar gärning när de pratade illa om mig. Detta sändes på TV4 nyheterna i november och december 2014.

På min hemsida www.systemfel.se kan du se tv4-inslagen och läsa mer om mitt fall.

Det har också uppdagats många andra oegentligheter, men trots att försäkringsbolaget har erkänt att de inte är objektiva vidtar de ingen rättelse. Försäkringsbolagets etiska riktlinjer går i direkt strid mot den hantering jag fått. Alla ska ha rätt till en gratis objektiv bedömning av sina vårdskador.   På grund av detta så gjorde jag en sammanställning med hänvisning till ca 25 ljudfiler och hundratals sidor dokument som Finansinspektionen (FI) använde som underlag i en granskning av försäkringsbolaget. (FI har tillsyn över försäkringsbolag)

Granskningen resulterade i skarp kritik mot försäkringsbolaget, men finansinspektionen kan inte gå in i enskilda ärenden och försäkringsbolaget vidtar ingen rättelse.   Jag har varit tvungen att stämma försäkringsbolaget för att ens få rätten till en objektiv bedömning av mina vårdskador. Rättegången startar 8 februari och kan inte min advokat framställa detta rätt så riskerar jag att få betala uppskattningsvis 2-3 miljoner och gå från hus och hem! Dessutom så krossas hela min integritet på grund av att allt blir offentligt i tingsrätten.

Det finns mönster i försäkringsbolagets hantering och långt många fler än jag är drabbade. I TV4-inslagen medverkade även riksdagsledamöter som har lagt motioner om ett förbättrat försäkringsskydd, men det är motioner som har röstats ned i år. Vi måste göra något!

Det kan vara du som drabbas i morgon, jag och min familj ber därför om ditt stöd! Hjälp mig att sprida denna information! Dela och hjälp till att skriva på namninsamlingen! Vi skulle vara dig evigt tacksam!

Jag vill ha en kostnadsfri rättelse av försäkringsbolagets oskickliga hantering. Jag vill också att det tillsätts en haverigrupp som tar fram ett mer rättssäkert system för vårdskadade.

Jag, min familj och hela svenska folket behöver ditt stöd!

Listan kommer att lämnas till Regeringen och till försäkringsbolaget som utreder vårdskador.

Tack på förhand
Varma hälsningar