Stoppa vinster i välfärden!

Nu är det hög tid att sätta stopp för vinster i välfärden! Det är hög tid för våra politiker att lyssna på vad övervägande delen av det svenska folket vill i denna fråga. Det finns undersökningar som visar att 7 av 10 svenskar inte vill ha kvar dessa vinster i välfärden. Det som är det största problemet är att många av våra politiker vill ha kvar det.

Vi alla medborgare i landet betalar skatt. Skattepengar som går till bland annat skolan, vården och omsorgen. Det är viktigt att alla pengar går till välfärden än att våra skattekronor ska gå till privata företag i välfärden,bolag som tar ut stora vinster, skattepengar och för över dom till privata konton.

Allt handlar om vilket samhälle, vilket Sverige som vi vill ha. Vill vi ha en fungerande skola till våra barn/ungdomar?  Vill vi ha en fungerande vård när vi blir sjuka?  Vill vi ha en fungerade barn och äldreomsorg?  Är inte dessa frågor enkelt att svara på egentligen för dom flesta av oss?

Vi som skriver på denna namninsamling vill inte ha kvar vinster i välfärden utan vinsterna bör tas bort därifrån!

Detta vill vi att våra politiker, makthavare lyssnar på.

Namn och stad.

1. Anna Petersson Linköping