Stoppa utvisningen av Mansor, vår vän och lagkamrat!

Mansor kom till Sverige i November 2015 som 16-åring ifrån Afghanistan, helt ensam.

Genom ett integrationsprojekt kom han i kontakt med innebandyföreningen Klockarbergets BK. Mansor valde efter projektet att fortsätta att spela innebandy i föreningen och har sedan oktober 2016 spelat med P01/02 och har alltid skött träningar och matcher han blivit kallad till. Han har kommit in i laget och föreningslivet samt skapat många bekantskaper därigenom.

Han har också skött skolan, där han gått IM-programmet på Västermalm för att läsa svenska och andra ämnen för att sedan kunna söka in på en yrkeslinje.

Nu har han fått sin asylansökan avslagen. Migrationsverket har beslutat att han ska utvisas till Afghanistan, det land som han som 16-åring flydde från.

Vi i Klockarbergets BK vill inte att han ska tillbaka till Afghanistan, han är vår lagkamrat, vår vän och vi anser att det är självklart att han ska stanna i Sverige, i Njurunda/ Kvissleby, och i Klockarbergets BK.

Anette Forsgren, Klockarbergets BK    Kontakta namninsamlingens skapare

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Anette Forsgren, Klockarbergets BK. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.