STOPPA utvisningen av Fida

fida_och_elisabeth.pngFida är hazar och är född 1999 i Balochistan av föräldrar med rötter från Afghanistan. Han har sett och upplevt saker inget barn ska behöva gå igenom. Eftersom hazarer dödas dagligen i Balochistan behövde tillslut Fida fly.

Fida kom ensam till Sverige som 15-åring. Efter att ha blivit åldersupphöjd hamnade tillslut Fida hos vår familj, han är nu våran bror och son.

Fida har inget kontaktnät i Afghanistan, kan inte skriva och läsa på dari och han är dessutom hazar, en folkgrupp som är förföljd. Han är nu integrerad i en svensk familj, han spelar fotboll i det lokala fotbollslaget, han går i skolan, han är oerhört omtyckt av vänner och lärare. Han är i stort behov av trygghet på grund av sitt psykiska välmående, en konsekvens av allt han gått igenom. Han har en familj som tar ansvar över honom, ger honom kärlek och behandlar honom som ett barn, ett barn han har rätt till att vara.

Fida har man nu nekat prövning och skall skickas till Afghanistan, ett land han aldrig varit i, ett land där ingen framtid finns, ett land i krig.
Vi behöver nu allmänhetens hjälp. Skriv under insamligen och har ni tips eller kontakter maila gärna:

stoppautvisningavfida@gmail.com

Glöm inte att bekräfta er underskrift på ett mail ni får skickat till er mailadress.

Tack för er hjälp! Sprid budskapet vidare <3

/Familjen Siv, Elisabeth, Joakim, John, Sandra med respektive och barn.

Elisabeth Jonsson    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).