STOPPA UTVISNINGEN AV AHMAD AABED M. AZAM

Ahmad Aabed sitter just nu i förvar hos migrationsverket där dom kommer att hålla honom tills han ska utvisas till Afghanistan. Ahmad Aabed kom till Sverige år 2011, då han kom hit på ett arbetsvisum och har arbetat och betalat skatt sedan dagen han kom hit, han har jobbat hårt för att inte behöva ta några bidrag.

Hans kollegor och chefer har varit otroligt nöjda med honom och hans arbetsmoral och kan även intyga detta och dom kan inte förstå att detta kan hända en person som gjort allt i sin makt för att göra allting rätt och inte bryta några lagar.

Anledningen till att migrationsverket gav Ahmad Aabed avslag var först på grund av att han fick en ny anställning och den nya arbetsgivaren hade valt att anställa Ahmad Aabed utan att ha annonserat ut tjänsten på arbetsförmedlingen först.
Ahmad Aabed hade som arbetstagare inte fått information om att detta var ett krav från migrationsverket, han valde därför att överklaga detta och det godkändes av migrationsverket och Ahmad Aabed fick ett nytt visum, för att senare förlänga det nya visumet behövde Ahamd Aabed skicka in en ny ansökan, detta gjorde han med hjälp av sin advokat, som av misstag hade skrivit in ett ogiltigt kolletivavtal på hans ansökan. Advokaten hade skrivit ett kollektiv avtal från år 2014, vilket var fel, det skulle vara ett kollektivavtal från 2015, därav fick han ett nytt avslag och valde ännu en gång att överklaga detta, även denna gång godkändes överklagan och migrationsverket förlängde hans visum. Nyligen behövde han ännu en gång ansöka om att förlänga sitt visum och väntade nu på svar från migrationsverket när han helt plötsligt blev hämtad av poliser efter sitt arbetsplats på 7/11, polisen menar på att han ska utvisas på grund av det ärende som först fick avslag 2015.

Läget i Afghanistan är väldigt farligt och Ahmad Aabed har varken, familj, släkt eller något hem i Afghanistan att återvända till.

Snälla hjälp oss att stoppa utvisningen av en person som kommit till Sverige för att skapa ett bättre liv, han har sedan dagen han kom till Sverige jobbat och betalat skatt, han har kämpat för att inte behöva ta några bidrag och han har aldrig begått ett brott. Han har kvar sin tillsvidare anställning på 7/11 och vill mer än allt bara återgå till sitt arbete och det liv han skapat här i Sverige.

22450033_1619714091383102_7740440908903141207_n.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Nasrat Kakar lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.