Stoppa stängning av Lyckås förskola!

Ska det få gå till såhär, när ska någon sätta ner foten för kommunens beteende. Nu har de gjort det igen, nedskärning och nedstängning. I förra veckan 18/3 kom kommunen med ett beslut att Lyckås förskola ska läggas ner. Inte nog med det, inom 3.5 månad. Den 9 Juli är sista dagen för alla barnen med pedagoger på förskolan och den 9 augusti ska alla barnen ha fått skolas in på nya förskolor. Hur tänker dom att detta ska vara möjligt? Detta ska då enligt kommunen ske under semestern, dessutom i coronatider. Det är för vissa inte möjligt att göra detta.
<span;>Nu ska barnen skiljas ifrån sin trygghet hos de nuvarande pedagogerna. De ska skiljas ifrån sina kompisar som de har på förskolan. Vi föräldrar med barn ska behöva gå genom ytterligare en inskolning, dessutom på en förskola vi själva inte valt ifrån början. Vi har 3 månader på oss, pedagogerna som får vara kvar vet inte vart de hamnar, andra pedagoger står nu utan arbete och vi ska behöva sätta våra barn i en främmande miljö med främmande barn och människor. Jag själv hade en otroligt tuff tid i början av förskolan med vår dotter och vill inte se henne gå genom allt det igen. När ska man börja tänka på barnens bästa? När ska man sluta göra såhär emot barnomsorg och äldreomsorgen? Det får vara nog nu. Snälla hjälp oss att stoppa detta, låt oss kämpa för att Lyckså förskola ska få förbli öppen!

Mikaela Törnvall    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Mikaela Törnvall lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.