STOPPA SPEL REKLAM!

STOPPA SPEL REKLAM! Det är dags nu att skriva under och sprida detta, tack! Spel leder till spelmissbruk/spelberonde, idag klassas spelberonde/spelmissbruk som sjukdom. ”Hasardspelsyndrom”. Ingenstans finner jag respekt till denna sjudom, när spel reklam fortfarande är lagligt.. Det är olgaligt att göra reklam eller marknadsföra tobak eller alkohol, varför? Jo, för att det är dels inte hälsosamt och berondeframkallande ellerhur? Vad är skillnaden med spel reklam? Det är verken hälosamt och även berondeframkallande.. Vi har flera som har tagit självmord eller haft självmords tankar, tack vare spel. De blir dignoserade och får sjukdom, de sätter sig i bilen och hör reklam om sin sjukdom och när de kommer hem och sätter på tvn så ser de reklam på tv:n om sin sjukdom.. Är det inte dags att vi börjar respktera denna sjukdom och dessa människor? Och även inte låta andra hamna där, det är dags att vi börjar hjälpa andra som inte har hamnat där! Det är bevisat att många har förstört sitt liv på alla sätt och även anhöriga har blivit drabbade. Spel tömmer dig på allt du har, tar ditt hem ifrån dig och även din familj ifrån dig. Att säga spela ansvarfullt, tror du på det? Att göra reklam om droger, tobak eller alkohol och sen lägga till ”droga ner dig ansvarsfullt”.. Löjligt! Det räcker med ursäkter... Låt våra ungdomar inte hamna där, låt inte någon hamna där! När ska staden förstå att spel reklam drar människor till helvetet och förstör folks liv. Har ni inte fått det bevisat? Räcker inte med att det har klassats som sjukdom? Ser inte hur många som söker skuldsannering pga spel, hur många som söker hjälp för spel, hur många som har gått ut med vad som har hänt med dom och hur många som har haft eller tagit självmord!? Vad händer på riktigt, varför blundar folk? Dags att öppna ögonen, du som skriver under och sprider detta tro mig du gör en god gärning i ditt liv! Stoppa spel reklam en gång för alla! Sist men inte minst snälla sprid och skriv under..

Genom att underteckna godkänner jag att Peam Amin lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.