Stoppa sänkningen av bidraget till Kulturskolan i Upplands Väsby

12459015-happy-young-women-singing-karaoke-in-night-club.jpgI förslaget till ny budget för Upplands Väsby kommun är anslagen till Kulturskolan kraftigt sänkta. Detta skulle kunna innebära 50 färre elevplatser än förra året.

Vill vi skapa ett tryggare Väsby måste vi värna om platser där barn och ungdomar kan träffas och göra roliga saker tillsammans. Kulturskolan är en sådan plats. Under de 70 år verksamheten har funnits har otaliga barn har lärt sig spela ett instrument, fått nya vänner  och vågat stå på en scen . Ambitionen är att barn från hela Upplands Väsby skall kunna ta del av Kulturskolans utbud. Kommunens nya Kulturhus, lätt att nå med buss är en nyckel till framgång. Nästa steg för politikerna borde vara att sänka avgifterna, eller kanske helt slopa dem allt fler kommuner gör.

Skriv under för att Kulturhuset även i fortsättningen skall vara fullt av musik. För som Erik Kinell, mannen som en gång startade Musikskolan i Väsby sade "Musik är det finaste som finns".

Emma Lager Elevföreningen Kompet    Kontakta namninsamlingens skapare