Stoppa rivningen av Humlegatan 1-3 Vingåker

Vingåkershem har beslutat att istället för att renovera 28 lägenheter i fastigheterna Humlegatan 1-3 att riva fastighterna. Samtidigt är det bostadsbrist i Vingåker och ett flertal människor är bostadslösa och riskerar att bli hemlösa ifall inte fler lägenheter tillkommer i Vingåker. Med det i åtanke så är det skamligt att ett bostadsbolag som tillhör Vingåkers Kommun, DVS oss , beslutar att riva fullt fungerande lägenhetsfastigheter på grund av att man anser att det är för dyrt att renovera dem till en hög standard. Vi vill att beslutet att riva lägenheterna rivs upp och att Vingåkershem ytterligare ser på möjligheten att renovera lägenheterna till en lägre standard, i omgångar om så behövs. Det finns ett stort behov av lägenheter i Vingåker och därför är det helt uppenbart helt fel att riva lägenheter som redan finns i kommunen

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Becca Chaney. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.