Stoppa otryggheten i Lysekils kommun nu!

Här med kräver vi kommuninnevånare att Lysekils kommuns styrande tar tag i otryggheten i stan! Vi har tröttnat på flatheten och handlingsförlamningen som råder! Trygghetsrapporteringen på kommunens hemsida har avslutats. Vill ni inte att allmänheten ser vad som händer? Trygghetsvärdar och medborgardialog i alla ära men var är resultatet?

Bilbränder, flertalet rån, sönderslagna rutor, ägg och stenkastning mot fordon och människor, otaliga moped och cykelstölder, hot om misshandel, öppen droghandel och flera misshandelsfall. Senaste allvarliga misshandel kunde slutat med att peronen dog. Denna gång blev det " som tur var bara" en krossad käke. Ska det gå så långt att någon avlider?

Vi betalar lika mycket statlig skatt som Malmö, Göteborg och Stockholm. Varför ska våra skattepengar finansiera enbart deras trygghet? Att Ni  sedan försvarar att Lysekil inte är unikt med liten polisiär närvaro gör INTE att vi känner oss tryggare!!  Trenden är tragisk vad gäller kommuninvånare från 2017-2020,  1.7% valt att flytta härifrån.  Vi bor HÄR och det är i Lysekil vi vill se en kraftig förändring!Fyr1.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Anette Essman lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.