stoppa nya vägen

Skriv på protestlistan! Stoppa nya vägen mellan Sandåkraskolan och Lilla Skogen! Var med och protestera mot planerna på att bygga en stor GENOMFARTSLED för buss- och biltrafik från återvändsgatan mellan Sandåkraskolan och förskolan Lilla Skogen, genom den gamla skogen mot Sköndals centrum.

Se www.stockholm.se/storaskondal

Dagligen går och cyklar hundratals barn till skolan och förskolan här. Risken för personskada är stor. Luftkvaliteten försämras drastiskt och bullret ökar! Barnens miljö på skolgården blir sämre! Vill du protestera mot dessa planer skriv under denna namninsamling snarast!Nya_vägen1.png

Du kan också påverka utgången av detta genom att SENAST den 6 november skriftligen skicka synpunkter med E-post, ange diarienummer 2015-14204, till stadsbyggnadskontoret@stockholm.se, eller skicka ett brev med diarienummer 2015-14204 till Stockholms stadsbyggnadsnämnd, Registraturen, Box 8314, 104 20 Stockholm.

Thomas Carlson, Sköndal    Kontakta namninsamlingens skapare