Stoppa nedläggningen av Coop Flanadens köttdisk

På Coop Flanaden finns idag en fantastisk manuell köttdisk, köttet skickas vaccumförpackad från KLS i Kalmar till Coop Flanaden där köttet styckas och packas i butik för att sedan presenteras i köttdisken. Det går att ringa och beställa udda detaljer såsom grisfötter, kalvhjärna med mera, fantastiskt fina grillbitar i form av bland annat flankstek, ryggbiff, du kan även be om en fin mittbit av oxfilén, du kan få nymald färs och det bästa av allt är att det packas utan gaser som skjuts ner i förpackningen. Köttet presenteras som kött ska presenteras, i dess sanna form och utan tillsatser det är kort sagt det bästa med hela butiken.

Men det har kommit till vår kännedom att det finns en vilja att lägga ner den manuella köttdisken på Coop Flanaden, att det inte skulle vara unikt på något sätt. Den åsikten står vi inte bakom! Det ÄR unikt att i en mindre stad kunna få tillgång till denna service, möjligheten att kunna gå in och titta vad som redan finns men även kunna ställa frågan om det vi önskar att få köpa finns.

Vi lever alla i ett demokratiskt samhälle där vi har rätten att säga vår åsikt! Det är nu dags att nyttja den rättigheten! Ställ er upp, slå näven i bordet och säg "Nej! Det här går vi inte med på!" Knyt inte näven i fickan och tro att ni måste nöja er med mindre än ni förtjänar.

Skriv under och sprid ordet, det är dags att protestera!

Genom att underteckna godkänner jag att Sabine Ishagen lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.