Stoppa häxjakten på vår chef, vän och kollega

Det finns väl ingen som vid det här laget inte känner till eller inte har fått information om att Affärsområdeschefen för assistansen inom Curira Group (IKI, Curira, Lystra m.fl) stängde av vår Kundansvarig/ kontorschef, vän och kollega från sitt arbete på kontoret i Malmö på felaktiga grunder för att sedan aktivt göra allt hon kan för att han aldrig mer ska få komma tillbaka.

Annan personal från kontoret i Malmö ringde runt till kunder eller deras ställföreträdare, arbetsledare i olika grupper, anhöriga och assistenter med ett enda syfte strax efter att han stängts av. En del blev även tvingade till möten på kontoret. Allt detta för att baktala och förstöra allt förtroende för honom samtidigt som man försöke hitta saker att använda emot honom eftersom man inte hade någon skälig grund att stänga av honom. Framförallt en kollega till honom gick så långt att hon desutom röjde ytterst privata och personliga saker om honom och hans privatliv vilket kan leda till allvarliga konsekvenser för honom och hans nära och kära.

Oavsett om du känner honom eller inte så ska ingen människa eller individ behandlas på detta sätt. Det är trakasserande, kränkande och helt oacceptabelt.

Givetvis så finns även alla ni som under snart 2 års tid fått chansen att lära känna honom, upplevt eller sett hur bra han skötte sitt arbete. Att han alltid var den som lyssnade, stöttade och gjorde allt han kunde för kunder och assistenter. Tror säkert att många utav er har fått extra hjälp med saker och ting utöver hans arbetsuppgifter.

Denna namninsamling är skapad för att visa vårt stöd och för att stoppa häxjakten på honom.

VI HOPPAS DÄRFÖR ATT SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT DELAR OCH SKRIVER UNDER DENNA NAMNINSAMLING FÖR ATT KUNNA VISA OCH KRÄVA AV LEDNINGEN FÖR CURIRA GROUP FÖLJANDE;

1. INGEN MÄNNISKA ELLER INDIVID FÅR BEHANDLAS PÅ DETTA SÄTT.

2. KUNDANSVARIG/ KONTORSCHEF (Martin Kjellbom) HAR VÅRT FÖRTROENDE OCH BÖR OMGÅENDE FÅ ÅTERGÅ TILL SIN TJÄNST.

3. DE CHEFER/ KOLLEGOR SOM BEHANDLAT HONOM ILLA ELLER FELAKTIGT UNDER DENNA TID BÖR INTERNUTREDAS OCH FÅ STÅ TILL SVARS FÖR VAD DE HAR ORSAKAT.

PS. INGEN SKA VARA RÄDD FÖR ATT SKRIVA UNDER DENNA NAMINSAMLING DÅ INGEN KAN STRAFFA ELLER GÖRA NÅGOT FÖR ATT MAN AGERAR PÅ EN ORÄTTVIS OCH FELAKTIG BEHANDLING SOM INDIVID.

TACK!

Genom att skriva under godkänner jag att Skånetöserna överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.