Stoppa Amins utvisning!

Amin Mahmoud Sayid fick i juli 2017 efter 2 år i Sverige ett negativt besked från migrationsverket: han fick avslag på sin asylsökan. Efter en överklagan fick Amin ännu ett avslag och migrationsverket menar att ”det inte finns giltiga skäl för Amin att få stanna i Sverige” med andra ord har han inga tillräckliga skyddsskäl.

Amin är från regionen Ogaden, som ligger i Etiopien, hans mamma sitter i fängelse sedan 2,5år tillbaka och hans pappa dödades strax innan Amin flydde till Sverige. Om Amin skickas tillbaka till Ogaden så skickas han direkt till helvetet, där han kommer att fängslas och sedan att dödas.

Amin har fått ett ultimatum: om 3 veckor fyller han 18 år och om han innan dess skriver på migrationsverkets utvisningsbeslut så kommer de att sätta honom på ett plan och skicka honom tillbaka i april, då är det sex månader sedan Amin fick sitt andra avslag. Om Amin inte skriver under så kommer han istället på sin 18-års dag att tvångsomhändertas och tvångsdeporteras till Ogaden.

Jag vädjar därför till er ALLA, att snälla skriva under, så att vi med denna insamling kan bevisa för migrationsverket att Amin INTE kan utvisas till Ogden.

Sprid det gärna till vänner, kollegor, släkt och familj!

LÅT AMIN FÅ STANNA I SVERIGE!

aritkel i Värnamo nyheter: https://www.vn.se/article/de-vill-skicka-mig-till-helvetet/

/ Jasenka Sataric